Site Logo
Δήλωση του Υπουργού Υγείας Βασίλη Κικίλια για την αναστολή λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μετά από εισήγηση της Ειδικής Επιτροπής Λοιμωξιολόγων
<a href="https://eody.gov.gr/category/deltia-typoy/" rel="tag" style="box-sizing: border-box; background-color: transparent; color: #8cca84; text-decoration-line: none;">Δελτία Τύπου
<span role="none" style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px;">|<div aria-label="Ημερομηνία Δημοσίευσης" style="box-sizing: border-box;">10.03.2020

Κατόπιν εισήγησης της Ειδικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Λοιμωξιολόγων, η Kυβέρνηση αποφάσισε την αναστολή της εκπαιδευτικής λειτουργίας, όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όλης της χώρας  για τις επόμενες 14 ημέρες.

Αυτό αφορά βρεφονηπιακούς σταθμούς, σχολεία, ΙΕΚ, Πανεπιστήμια, ιδιωτικά και δημόσια.

Το έκτακτο αυτό μέτρο γίνεται για προληπτικούς λόγους με στόχο τη μείωση της διασποράς του ιού στην κοινότητα.  Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται άμεσα ειδική μέριμνα για τους εργαζόμενους γονείς των ανηλίκων μαθητών και μαθητριών.

Προβλέπεται, επίσης, ειδική μέριμνα για τις επιχειρήσεις οι οποίες  πλήττονται.

Για μια ακόμη φορά θα ήθελα να τονίσω ότι πρέπει να επιδείξουμε όλοι ατομική ευθύνη και στη συγκεκριμένη περίπτωση οι γονείς να περιορίσουν τα παιδιά, καθώς το μέτρο αφορά στην μείωση της διασποράς της νόσου.

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΛΟΙΜΩΔΗ ΝΟΣΗΜΑΤΑ
Τηλ. 2105212000 www.eody.gov.gr
Οδηγίες για παραμονή παιδιών και εφήβων στο σπίτι
στο πλαίσιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την πρόληψη της διασποράς του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 στις σχολικές μονάδες και την κοινότητα
11 Μαρτίου 2020
? Αποφυγή των συναθροίσεων και του συγχρωτισμού οπουδήποτε (π.χ. καφετέριες, κινηματογράφοι)
? Αποφυγή ομαδικών εξωσχολικών δραστηριοτήτων
? Αποθάρρυνση συναντήσεων σε σπίτια φίλων, εστιατόρια ή εμπορικά κέντρα
? Ενθάρρυνση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων εξ αποστάσεως (e-learning)
? Αποφυγή επαφής με άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
? Συχνό και καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι ή αλκοολούχο διάλυμα
? Κάλυψη του βήχα ή του φτερνίσματος με χαρτομάντιλο και απόρριψη στα απορρίμματα. Αν αυτό δεν είναι διαθέσιμο, με το εσωτερικό του αγκώνα
? Αποφυγή αγγίγματος ματιών, μύτης και στόματος
? Αποφυγή στενής επαφής (χειραψίες, αγκαλιές και φιλιά)
? Αποφυγή επαφής με άτομα που έχουν συμπτώματα λοίμωξης
? Σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων, παραμονή στο σπίτι και επικοινωνία με ιατρό ή με τον ΕΟΔΥ.
Βιβλιογραφία
Centers for Disease Control and Prevention. Coronavirus Disease 2019 (COVID-19). Interim Guidance for Administrators of US Institutions of Higher Education
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/community/guidance-ihe-response.html
ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

 
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι μπορείτε να παρακολουθείτε άρθρα, βίντεο και φωτογραφίες που αφορούν στους μικρούς μαθητές μας στη σελίδα που διατηρεί το σχολείο μας στο facebook με όνομα
 "Πολύχρωμο Παιδικός Σταθμός"


_-Ένας ψυχολόγος από το Χάρβαρντ αποκαλύπτει τον τρόπο..

Τα παιδιά δε γεννιούνται «καλά» ή «κακά». Οι ενήλικες είναι αυτοί που θα τα καθοδηγήσουν έτσι ώστε να γίνουν άνθρωποι που θα σέβονται, θα συναισθάνονται και θα είναι υπεύθυνοι για τις πράξεις τους.

Αυτές είναι μέσα σε μερικές γραμμές οι ιδέες που υποστηρίζει μια ομάδα ερευνητών από το πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον καθηγητή Richard Weissbourd.

Ο ίδιος μέσα από το πρόγραμμα «Making Caring Common» αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους γονείς και να τους μάθει πώς μπορούν να μάθουν στα παιδιά τους να γίνουν καλοί, ευγενικοί και συμπονετικοί άνθρωποι.

Σύμφωνα με μία έρευνα, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Washington Post, περίπου το 80% των νέων που συμμετείχαν δήλωσαν ότι οι γονείς τους ενδιαφέρονταν περισσότερο για τα κατορθώματά τους ή την ευτυχία τους, παρά για το κατά πόσο νοιάζονται για τους άλλους ανθρώπους.

Μάλιστα, όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές οι συμμετέχοντες στην έρευνα είχαν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να συμφωνήσουν με την εξής φράση: «Οι γονείς μου είναι πιο περήφανοι όταν παίρνω καλούς βαθμούς στο σχολείο, παρά αν προσφέρω κάτι στην κοινότητα της τάξης ή του σχολείου».

Ο Weissbourd και η ομάδα του έχουν καταλήξει σε μερικές συστάσεις προς τους γονείς, αναφορικά με το πώς μπορούν να αναθρέψουν τα παιδιά τους έτσι ώστε να γίνουν υπεύθυνοι ενήλικες που θα σέβονται και θα φροντίζουν τους άλλους.

Γιατί είναι αυτό σημαντικό;

«Γιατί αν θέλουμε τα παιδιά μας να είναι ηθικά, θα πρέπει να… τα μεγαλώσουμε ως τέτοια» επισημαίνουν οι επιστήμονες.

1. Κάντε προτεραιότητα το ενδιαφέρον σας για τους άλλους

Γιατί: Οι γονείς τείνουν να θέτουν ως προτεραιότητά τους την ευτυχία και τα κατορθώματα των παιδιών τους, έναντι του ενδιαφέροντος για τους άλλους ανθρώπους. Όμως τα παιδιά πρέπει να μάθουν να ισορροπούν τις ανάγκες τους με τις ανάγκες τρίτων, είτε αυτό σημαίνει να… τους δώσουν τη μπάλα στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού, ή να σταθούν στο πλευρό ενός φίλου τους που έχει πέσει θύμα bullying.

Πώς: Τα παιδιά πρέπει να ακούν από τους γονείς τους ότι το ενδιαφέρον για τους άλλους ανθρώπους είναι βασική προτεραιότητα στη ζωή. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να τιμούν τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει, ακόμη κι αν αυτό δεν τα ευχαριστεί κάθε φορά. Αν για παράδειγμα, θέλουν να φύγουν από την ομάδα (μπάσκετ, ποδοσφαίρου, χορού κ.ά) ή να μην κάνουν παρέα με κάποιο παιδί πια, θα πρέπει να τους ζητήσουμε να αναλογιστούν τις ευθύνες τους απέναντι στην ομάδα ή το φίλο τους και να τα ενθαρρύνουμε να λύσουν τα όποια προβλήματα έχουν εμφανιστεί, προτού απλά τα παρατήσουν.

Δοκιμάστε αυτό:

Αντί να λέτε στα παιδιά σας: «Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να είσαι χαρούμενος», πείτε τους «Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να είσαι καλός άνθρωπος».

Φροντίστε τα παιδιά σας να μιλούν σε τρίτους πάντα με σεβασμό, ακόμη κι όταν είναι κουρασμένα, θυμωμένα ή έχει αποσπαστεί η προσοχή τους από κάτι άλλο.<o:p></o:p>

2. Παρέχετε στα παιδιά ευκαιρίες να εξασκήσουν αυτά τα χαρακτηριστικά

Γιατί: Ποτέ δεν είναι πολύ αργά να γίνει κάποιος καλός άνθρωπος. Όμως κάτι τέτοιο δε συμβαίνει έτσι απλά από μόνο του. Τα παιδιά πρέπει να εξασκήσουν αυτά τα χαρακτηριστικά. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που έχουν τη συνήθεια να εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους στους άλλους είναι πιο πιθανό να είναι χρήσιμοι, γενναιόδωροι, συμπονετικοί και να συγχωρούν και επίσης πιο πιθανό να είναι ευτυχισμένοι και υγιείς.

Δοκιμάστε αυτό:

Μην ανταμείβετε το παιδί σας για κάθε εξυπηρέτηση/πράξη βοήθειας που προσφέρει (π.χ. μάζεμα πιάτων από το τραπέζι). Πρέπει να περιμένουμε από τα παιδιά μας να βοηθούν με τις δουλειές τους σπιτιού, να βοηθούν τα αδέρφια τους και τους φίλους τους. Ανταμείψτε τα μόνο για μη συνηθισμένες πράξεις καλοσύνης.

Όταν βλέπετε κάποιο πρόγραμμα στην τηλεόραση, μιλήστε τους για πράξεις αδικίας ή δικαίου που μπορεί να ακούσετε στις ειδήσεις.

Να λέτε ευχαριστώ όταν κάποιος συνεισφέρει κάτι, είτε σε μικρό είτε σε μεγάλο βαθμό.

3. Βοηθήστε τα να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους

Γιατί: Πολύ συχνά η ικανότητά μας να ενδιαφερθούμε για τους άλλους καταπιέζεται από αισθήματα θυμού, ντροπής, ζήλειας ή οποιοδήποτε άλλο αρνητικό συναίσθημα.

Πώς: Πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά, όμως υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης που δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους με παραγωγικό και θετικό τρόπο.

Δοκιμάστε αυτό:

Πώς θα μάθετε στο παιδί σας να ηρεμεί: Ζητήστε του να σταματήσει, να πάρει μια βαθιά αναπνοή από τη μύτη και να εκπνεύσει από το στόμα, μετρώντας μέχρι το πέντε. Δοκιμάστε αυτήν τη στρατηγική, όταν το παιδί είναι ήρεμο. Στη συνέχεια, όταν θα το δείτε να αναστατώνεται, θυμίστε του τα βήματα και κάντε τα μαζί του. Μετά από λίγο καιρό, θα αρχίσει να εφαρμόζει μόνο του αυτήν την πρακτική και να εκφράζει αυτά που νιώθει με σωστότερο τρόπο.

_Πηγή: <a href="http://www.akappatou.gr/index.php/eidiseis-psyxologias2/7501-megalonontas-paidia-pou-tha-ginoun-kaloi-anthropoi" target="_blank">akappatou.gr<o:p></o:p>


-Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο.
Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:

1.Να μοιράζεσαι τα πάντα.

2. Να παίζεις τίμια.

3. Να μη χτυπάς τους άλλους.

4. Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.

5. Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.

6. Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.

7. Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.

8. Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.

9. Να κοκκινίζεις.

10. Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.

11. Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να
ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.

12. Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.

13. Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να
μένεις μαζί με τους άλλους.

14.Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ.
Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πώς
και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό.

15. Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερ, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς. Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ όλες: τη λέξη ΚΟΙΤΑ.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή...

Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή.

Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο. Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους.

Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με άλλους...

...Τελικά πρέπει να σας πω πως έχω άδεια παραμυθά. Ένας φίλος μου μου την έβγαλε και την κρέμασε στον τοίχο, πάνω από το γραφείο μου. Αυτή η άδεια μου επιτρέπει να χρησιμοποιώ τη φαντασία μου, για να ξαναβάζω σε σειρά τις εμπειρίες μου και να προωθώ το μύθο όσο αυτός εξυπηρετεί κάποια όψη της αλήθειας.
Ακόμη περιέχει το «πιστεύω» ενός παραμυθά:

  • Πιστεύω ότι η φαντασία είναι πιο δυνατή από τη γνώση.
  • Ότι ο μύθος είναι πιο δραστικός από την ιστορία.
  • Ότι τα όνειρα είναι πιο ισχυρά από τα γεγονότα.
  • Ότι η ελπίδα πάντα θριαμβεύει έναντι της εμπειρίας.
  • Ότι το γέλιο είναι η μόνη θεραπεία της θλίψης.
  • Και πιστεύω ότι η αγάπη είναι πιο δυνατή από το θάνατο.
Προσπάθησα πολύ να μη γράψω κάτι που θα γινόταν η αιτία να μου αφαιρέσουν την άδεια."

Το απόσπασμα είναι από το βιβλίο του Robert Fulghum με τίτλο: «Όσα πραγματικά θα έπρεπε να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο».